GS rit voor beginners
Moderator: GVN
GS rit voor beginners
Nadat we het stof van het GS treffen in Nl doorgespoeld hebben, maken we ons op voor een ritje op eigen bodem volgende zondag 15/04. Deze rit is zodanig gemaakt dat beginners met "gewone" banden overal doorkomen. Voor de gevorderden zijn er soms pittige omwegen. De samenkomst is om 9u30 aan het Q8 tankstation te Ranst (richting Eindhoven). Om 10 uur starten we onze motoren. Vergeet geen picknick mee te nemen die we onderweg zullen opeten. Tot dan!!!

R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen

- 
				Danny Da Kani
Wij proberen er bij te zijn  ..
Tot zondag !

Tot zondag !
F650 - 1100 GS - 1200 GSA
Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu

Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu
Deze rit wordt volgens systeem D gereden. Dit is een systeem met een vaste eerste man en een vast laatste man. De eerste man zet telkens de tweede af aan een kruispunt of splitsing, die met zijn motor in de richting gaat staan waar de eerste man heen gereden is. De rest van de groep rijdt dan die aangewezen kant uit en degene die op het kruispunt afgezet werd, pikt in voor de laatste man. Opm: waar man staat wordt man of vrouw bedoeld.  

R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen

- 
				MiGSel
- Contacteer:
Re: GS rit voor beginners
Ligt dat op de E34?greystoke schreef:De samenkomst is om 9u30 aan het Q8 tankstation te Ranst (richting Eindhoven).
Re: GS rit voor beginners
Volgens het club-boekje op de E34.MiGSel schreef:Ligt dat op de E34?greystoke schreef:De samenkomst is om 9u30 aan het Q8 tankstation te Ranst (richting Eindhoven).
Maar ik vind alleen een tankstation (tussen Wommelgem en Ranst) op de A13/E313.

En... hoe kom ik daar snel?? zonder te veel omweg moeten doen, mag ook off-road zijn

De Zakstraat in Ranst ken ik goed (dat is bij mc Vetfrakken) . Vandaar kan je binnendoor ergens de autostrade op. Maar hoe?
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar

R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
- 
				geesje beemer
Hoi Michel,
Ik veronderstel dat er een dienstweg is maar deze mag men alleen ongezien nemen. Ik verkies de afrit Wommelgem, die 7km extra zal de zaak niet maken. Patrick met zijne 850 en ik met den 100 vertrekken om 9uur aan afrit 24 Geel-oost aan het Total tankstation. Je ziet maar ...
Groeten,
Fred met nieuwe voetsteuntjes

Ik veronderstel dat er een dienstweg is maar deze mag men alleen ongezien nemen. Ik verkies de afrit Wommelgem, die 7km extra zal de zaak niet maken. Patrick met zijne 850 en ik met den 100 vertrekken om 9uur aan afrit 24 Geel-oost aan het Total tankstation. Je ziet maar ...
Groeten,
Fred met nieuwe voetsteuntjes

- 
				geesje beemer
Bedankt jongens, het was weer een toffe dag, al was het vele mulle zand toch wel een hele uitdaging "voor de beginners ..." voor diegene de de rit hebben gedaan met vallen en opstaan, een vlug herstel gewenst voor motor en/of berijder ervan.
Groeten G.B.

Groeten G.B.

GEPAKT EN GEZAKT DE WEIDE WERELD IN, OP ZOEK NAAR HET AVONTUUR

Tijd voor het zwaarder werk

De pascal in actie met zijn prachtige motor

Picknick na het mulle zand. Sandwich met een korreltje

4 op een rij , 2 kleppers natuurlijk

Luc is al aan het oefenen voor het schaatsen in Ysland

Het mulle zand in combinatie met de hitte, ik ga goed slapen ...
Tot 6 mei op de GS-Pretdag ... lostroads !
- 
				MiGSel
- Contacteer:
Yup, het was weer plezant!
Lekker warm en stoffig.
Soms was het al voor gevorderde beginners 

Hier wat bewijzen voor het thuisfront. Als je er eentje wilt hebben in volle resolutie (5 Mpix), laat maar even iets weten weten.

Adventure Rescue Team:

Held van de dag: Robbe! Heel de rit achterop, chapeau!

Bedankt organisatoristen!

Lekker warm en stoffig.
Soms was het al voor gevorderde beginners

Hier wat bewijzen voor het thuisfront. Als je er eentje wilt hebben in volle resolutie (5 Mpix), laat maar even iets weten weten.

Adventure Rescue Team:

Held van de dag: Robbe! Heel de rit achterop, chapeau!

Bedankt organisatoristen!

- 
				geesje beemer
Stofbijters
Iedereen goed thuis geraakt mag ik hopen. Prachtige ervaring (met vallen en opstaan   ). Kon de rit niet volledig mee uitdoen wegens 'buiksken ergens gaan vullen(BBQ) maar heb toch wel genoten (na een douchken en wat aperitieven is het zwoegen en zweten rap vergeten). De paar schrammen op de GS pakken we er graag bij. Tot de volgende...
 ). Kon de rit niet volledig mee uitdoen wegens 'buiksken ergens gaan vullen(BBQ) maar heb toch wel genoten (na een douchken en wat aperitieven is het zwoegen en zweten rap vergeten). De paar schrammen op de GS pakken we er graag bij. Tot de volgende...

). Kon de rit niet volledig mee uitdoen wegens 'buiksken ergens gaan vullen(BBQ) maar heb toch wel genoten (na een douchken en wat aperitieven is het zwoegen en zweten rap vergeten). De paar schrammen op de GS pakken we er graag bij. Tot de volgende...
 ). Kon de rit niet volledig mee uitdoen wegens 'buiksken ergens gaan vullen(BBQ) maar heb toch wel genoten (na een douchken en wat aperitieven is het zwoegen en zweten rap vergeten). De paar schrammen op de GS pakken we er graag bij. Tot de volgende...BoxerDesmo, fun mix

- 
				PatricK/GS
Ik denk dat voor de meesten het mulle zand het moeilijkste was   

Ook onze Noorderburen hebben er evenveel last mee :
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... sc&start=0
Wat voor mij goed werkte was :
- op de rechte stukken naar achter hangen (grip op het achterwiel en voorkant ontlasten) en op het gas (zonder schakelen) erdoor.
Schakel je of geef je niet genoeg gas, val je stil en heb je je handen vol om je machine rechtop te houden. Gebruikte zelf meestal de 3de versnelling, in 2de haal je niet genoeg snelheid en ga je aan het zwalpen.
- in de bochten, je snelheid minderen VOOR de bocht, edele delen tegen de tank en licht op het gas door de bocht. Bij uitbreken corrigeren met tegensturen. Deed ik meestal in 2de en schakelde na de bocht op naar 3de.

Ook onze Noorderburen hebben er evenveel last mee :
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... sc&start=0
Wat voor mij goed werkte was :
- op de rechte stukken naar achter hangen (grip op het achterwiel en voorkant ontlasten) en op het gas (zonder schakelen) erdoor.
Schakel je of geef je niet genoeg gas, val je stil en heb je je handen vol om je machine rechtop te houden. Gebruikte zelf meestal de 3de versnelling, in 2de haal je niet genoeg snelheid en ga je aan het zwalpen.
- in de bochten, je snelheid minderen VOOR de bocht, edele delen tegen de tank en licht op het gas door de bocht. Bij uitbreken corrigeren met tegensturen. Deed ik meestal in 2de en schakelde na de bocht op naar 3de.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA

Patrick
R 1200 GSA
- 
				LuCopain
Hallo gasten...
Een Dikke Mercie voor de organisatie , het was terug een mooie rit... was moe maar voldaan !!! mijn compaan de Pascal was super moe maar Super voldaan voor zijn eerste ervaring Off-road... 

Nog een woordje van dank aan de organisatoren die mij hielpen met de lPlatten band , in een minimum van tijd was de Carlo (greystoke) daar met een nieuwe achterband , ondertussen hadden de anderen reeds de band van de velg...binnenband erin band terug op de velg...
  band , in een minimum van tijd was de Carlo (greystoke) daar met een nieuwe achterband , ondertussen hadden de anderen reeds de band van de velg...binnenband erin band terug op de velg...  met voetpomp 2kg derin en gaazzzzeop op 10min was dit gefikst, ...
 met voetpomp 2kg derin en gaazzzzeop op 10min was dit gefikst, ...  een toffe groepsgeest !!!nogmaals bedankt gasten...
 een toffe groepsgeest !!!nogmaals bedankt gasten...  

Misschien tot de 6de Mei in Diepenbeek op "Lost Road" GS-PRETwij zijn er alvast, en onze Copain de Mo zal er ook bijzijn ...dat belooft!!!

Een Dikke Mercie voor de organisatie , het was terug een mooie rit... was moe maar voldaan !!! mijn compaan de Pascal was super moe maar Super voldaan voor zijn eerste ervaring Off-road...

Nog een woordje van dank aan de organisatoren die mij hielpen met de lPlatten
 band , in een minimum van tijd was de Carlo (greystoke) daar met een nieuwe achterband , ondertussen hadden de anderen reeds de band van de velg...binnenband erin band terug op de velg...
  band , in een minimum van tijd was de Carlo (greystoke) daar met een nieuwe achterband , ondertussen hadden de anderen reeds de band van de velg...binnenband erin band terug op de velg...  met voetpomp 2kg derin en gaazzzzeop op 10min was dit gefikst, ...
 met voetpomp 2kg derin en gaazzzzeop op 10min was dit gefikst, ...  een toffe groepsgeest !!!nogmaals bedankt gasten...
 een toffe groepsgeest !!!nogmaals bedankt gasten...  
 Misschien tot de 6de Mei in Diepenbeek op "Lost Road" GS-PRETwij zijn er alvast, en onze Copain de Mo zal er ook bijzijn ...dat belooft!!!

Lid BMW MC Vlaanderen
 Lid BMW MC Vlaanderen