Remblokjes

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator

Remblokjes

Bericht door GVN »

Wat is de normale levensduur van een set remblokjes (bij een RT) en hoe kun je zien dat ze aan vervanging toe zijn? :roll:
Ik weet het, één en ander hangt af van rijstijl, maar statistisch gesproken kan er misschien toch een logica in ontdekt worden (bijvoorbeeld tussen de 15.000 en de 20.000 km).
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Danny

Bericht door Danny »

als je naar je remschijf kijkt dan is dat wat tegen de schijf zit de voering, deze is liefst nog anderhalf a twee mm dik (eraf zwieren dan) probeer de voering langs alle kanten dmv een make spiegeltje en zaklamp te bekijken of verwijder de klauw en bekijk ze zo (volgens mij 't makkelijkst),de achterremblokken slijten erg onregelmatig (semi zwevende klauw) dus goed in de gaten houden, d.w.z. de ene blok blijft steeds meer tegen de schijf aanleunen dan de andere,...voor perfecte controle...effe demonteren (twee minuten werk

mijn voorste blokken op m'n GS gingen 56000 km mee
de eerste originele achterste 7000 (ja zevenduizend km :roll: :roll: )
nu gebruik ik Lucas en die gaan achteraan ook zo'n 25000 mee
Laatst gewijzigd door Danny op 23 feb 2005, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Er zit een sleetindicator op de remblokjes. Het is een groef aan de rand van de voering. Zolang die groef zichtbaar is zijn je blokjes goed.

Wat levensduur betreft moet 30.000Km gemakkelijk haalbaar zijn met een standaard afwijking van plus minus 50.000Km :wink:

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Paul vde

Bericht door Paul vde »

bdemeyer schreef:Er zit een sleetindicator op de remblokjes. Het is een groef aan de rand van de voering. Zolang die groef zichtbaar is zijn je blokjes goed.

Wat levensduur betreft moet 30.000Km gemakkelijk haalbaar zijn met een standaard afwijking van plus minus 50.000Km :wink:

Bob

He Bob,van de sleetindicator is juist,Maar dit is voor allen,maak u een groote reis,twijfel niet als de remblokjes bijna op zijn en u ziet juist nog de sleetindicator,u maakt meer bochtwerk en moet er meer gestopt worden en dan....remblokken op en dan opzoek naar één winkel voor nieuweblokken en this zondag :shock: winkels gesloten :? maandag rustdag :evil: .U kunt de oudere remblokken nog terug steken als u thuis komt.Dat is ook zo met de banden,twijfelt niet!

Paul
Danny

Bericht door Danny »

voila zo is dat... achterremblokken zeul ik trouwens steeds mee...
en voorste heb ik thuis ook steeds in reserve liggen, beter voorkomen dan genezen he paul??? :wink:
de sleetindicators zijn goed maar sommige blokken zijn aan één zijde helemaal weg en aan de vooraknt nog 3 mm :roll: dus bij twijfel eraf en nieuwe erop...
Plaats reactie