Heb zaterdag een toerke gedaan van zo'n 200 km zonder te stoppen,het was droog maar koud...vooral mijn voeten hebben afgezien,heb goede kwaliteitskousen doch voelt het aan alsof de kou gewoon door mijn botten komt,deze zijn de tourings van Alpine star,iemand een hint om iets tegen deze kou te ondernemen
Ik gebruik zelf Meindl Island Pro wandelschoenen voor het motorrijden in combinatie met Falke of SmartWool sokken, nooit koude voeten. http://www.gerbing.nl heeft electrische sokken, en dat Gerbing spullen werken kan ik je met een gerust hand op het hart zeggen, perfekt materiaal.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
JP wij dragen dezelfde schoenekes en ook ik had nog nooit koude voetekes en zelfs geen natte, mijn vorig paar was op 5 jaar rot versleten maar ik stapte eer ook heel wat km's mee buiten 't motorrijden..
Wat de Falke sokken betreft, het is nu TK4 weer he mannen en vrouwen!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Ik draag BMW laarzen , met van die gespen .
dat in combinatie met X socks.
Zelfs bij vriesweer heb ik geen kou .
Ik denk dat velen hun bloedsomloop afspannen door te spannende kousen of knellende laarzen .
Dat resulteerd in koude voeten hé
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Ik draag ook BMW GoreTex behandelde laarzen, perfect waterdicht, en nooit koude voeten (zelfs met gewone sokken ...). Het koudste weer waar ik door gereden heb was -5°, zodus ...
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander.
Ik heb de BMW Savanne laars met Goretex. Met een synthetische sok, niet te dik, kan ik mijn voeten goed warm houden. Als je dikke sokken of een dubbel paar sokken draagt, heb je minder (isolerende) lucht in de laars; dan krijg je dus sneller koude voeten.
Ik rij al 15 jaar met bmw touring laarzen, nooit koude of natte voeten.en dit met zomerkousen.
Als ge nog eens botten koopt, koopt ze dan een à anderhalve maat te groot en je hebt gegarandeers geen koude voeten meer.
onlangs,verleden week een toertje van achthonderd km gedaan met temperaturen rond en net onder het vriespunt en wel fris aanvoelende maar geen koude voeten.
Een aanrader en idd ruimte genoeg nemen voor evt een tweede paar.
Ikke ne 47, kleine voetjes hebben die duitsers:)
Ik had vroeger ook altijd last van koude voeten, zelfs met thermische sokken aan.
Sedert ik Oxtars rond mijn voeten heb zijn deze nooit meer koud geweest.
en dedju, k zal dan nog de enige zijn ook zeker, met van die grijsgele botten voor off road. Ik voelde me er al teletubbie in. Is zo een stevig plastieken laarsgedoe (ergens op accessoireforum staat foto) nu ook ergens goed voor op de baan ? Veilig misschien ? Want ik kan er begot mijn versnellingen niet mee voelen en ik voel ook mijn rempedaal niet meer ? -
-
Heb mij er enkele aangeschaft om te proberen,bmw socks ,goed maar na twee wasbeurten heb ik precies nog 2 vodden over,Falke is mij zeer goed bevallen,warm,passen als gegoten en ge krijgt er geen......zweetvoeten van,Heb nog iets meegebracht van Gericke,die zijn ook wel goed maar al niet meer te vergelijken als je die van Falke aangehad hebt.Bedankt voor de Tips
JüRgen schreef:Met m'n uitrusting op m'n Roadster nog nooit koude voeten gehad, en ik heb er nochthans snel last van... maar goede laarzen doen veel...
Ik kan Jurgen alleen maar gelijk geven, rij ook al anderhalf jaar met deze laarzen en ben daar zeer tevreden over !!! Zowel qua waterdichtheid, als qua temperatuur (zomer en winter).
1200 GS, 2014 / Zumo 340
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Zoals den Harald al vermelde ...Nen Kalahari van BMW (met ijzers vooraan )of den opvolger van deze(zonder ijzers) en een goeie X-sock,deze attributen zijn van de betere kwaliteit ...Voor met of zonder zweetvoeten
Ha de Luc , juist ,en voor de heren die een gore tex broek dragen , Passen die handel .
Let er steeds op dat uw broek over uw laarzen kan.
Voor diegene die een lederen broek dragen , zorg dat uw boots nog toe kunnen .
Luc , merci voor de koffie gieteren
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."