scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cellewiet

scherm

Bericht door cellewiet »

helaba GS'rs
wel ik heb een probleem, ivm lawaai op mijne gs1200, ik ben 176 cm en hoe ik men scherm draai of keer dat blijft kabaal maken, zelfs met oordopjes in vind ik lange ritten best vermoeiend...
ofwel vijs ik dat scherm eraf, hupsa, of ik koop een scherm dat veel hoger komt, best met nen ruitenwisser dan denk ik... pfff beke radeloos, krij liever me menne naked, daar heb ik veel minder lawaai, zelfs zonder oordopjes...
wie kan me helpen, kweet dat er al een ander overgeschreven is doch ik ben beetje koppig....
Snorry mannen, het is het enige negatieve aan menne gs...
globetrotter in spee...
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Ik meet 3cm minder en ben zeer tevreden van het Ergo screen van http://www.wunderlich.de
Ik rij met het laagste zadel.

Afbeelding
cellewiet

Bericht door cellewiet »

hoi Fred,
kan je me zeggen of je dan volledig uit de wind zit?
Geen turbulenties meer en word het dan stil in je helm?
Thanks
Cellewiet
globetrotter in spee...
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Verleden jaar in de Vogezen eens een moto wissel (standaard gs) gedaan met een medereiziger en dan weet je pas hoe goed het scherm is.
Je zit veel minder in de wind, wat een voordeel is in de winter...en te warm in de zomer. Je kan met open vizier rijden en de insecten blijven van je helm. Turbulenties zijn veel minder.
Beste raad die ik je kan geven is : Maak een mooi ritje tot bij Wunderlich, daar kan je ieder scherm dat ze verkopen eens testrijden zodoende je de juiste keuze kan maken.
ajmo

Bericht door ajmo »

cellewiet

Bericht door cellewiet »

thank you!!!!!!!
globetrotter in spee...
suy

Re: scherm

Bericht door suy »

awel cellewiet ik heb een evo5 bmw helm en heb nergens last van :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
cellewiet schreef:helaba GS'rs
wel ik heb een probleem, ivm lawaai op mijne gs1200, ik ben 176 cm en hoe ik men scherm draai of keer dat blijft kabaal maken, zelfs met oordopjes in vind ik lange ritten best vermoeiend...
ofwel vijs ik dat scherm eraf, hupsa, of ik koop een scherm dat veel hoger komt, best met nen ruitenwisser dan denk ik... pfff beke radeloos, krij liever me menne naked, daar heb ik veel minder lawaai, zelfs zonder oordopjes...
wie kan me helpen, kweet dat er al een ander overgeschreven is doch ik ben beetje koppig....
Snorry mannen, het is het enige negatieve aan menne gs...
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
cellewiet

Bericht door cellewiet »

zeg Suyke, hedde gij nen houte kop??
heb nen schubert C2, ok ni slecht denk ik he...
jij rijdt op laagste stand zadel en hoogste stand voorruit!!
heb je al zien rijden... :shock:
globetrotter in spee...
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

ruit eraf....lekker stil. Helaas zijn de lange autostrade ritten dan wel vermoeiend boven de 140km/h. Maar geen turbulenties meer. Ik heb een klein spoilerke van wunderlich, ziet er veel agressiever uit, vooral met die vliegen tussen mijn tanden.....
Proberen, proberen, proberen....wat voor de één goed is voor de andere barslecht....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
cellewiet

Bericht door cellewiet »

Dirk Pauwels schreef:ruit eraf....lekker stil. Helaas zijn de lange autostrade ritten dan wel vermoeiend boven de 140km/h. Maar geen turbulenties meer. Ik heb een klein spoilerke van wunderlich, ziet er veel agressiever uit, vooral met die vliegen tussen mijn tanden.....
Proberen, proberen, proberen....wat voor de één goed is voor de andere barslecht....
hoi Dirk,
Kzien die vliegen al plakken op u facade... haha
Met spoiler geen turbulenties meer? Tel me!!
Kan ook oorstopjes insteken maar na tijdje voel ik me dan zoals een maagd met.... enfin, mis ik men boxergeluid weer...
kan toch moeilijk nen Rt gaan kopen hé....

Greetzzz
cellewiet!
globetrotter in spee...
Rik'sGS

Bericht door Rik'sGS »

Hallo cellewiet,

Ik zelf ben 1,87m en heb op het orginele scherm een windspoiler geplaats van Touratec. Het geeft een ongelofelijk groot verschil. Ik gebruik nu bijna nooit meer oordopjes.
De prijs is ongeveer 70 euro, maar ik vindt het meer dan de moeite waard.
p.s.:bij Wünderlich zijn deze spoilers ook te verkrijgen.

Alvast veel stille ritten gewenst

Groetjes

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Dit is wat ik bedoel met geen ruit, vervangen door spoiler:
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
cellewiet

Bericht door cellewiet »

Dirk Pauwels schreef:Dit is wat ik bedoel met geen ruit, vervangen door spoiler:
Afbeelding
hey Dirk, bedankt voor de tip!
zal dat gaan bestellen, laat het op de forum weten!!

greetzzz
cellewiet
globetrotter in spee...
Toedel

Bericht door Toedel »

Over dat scherm is al zoveel geschreven.
Op mijn GS staat een Wunderlich Xtreme Screen waarover ik elders al wat heb geschreven. Gebruik de zoekfunctie effe.
Succes,
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
OFrank

Bericht door OFrank »

Heb mij intussen ook ergo-screen van Wunderlich aangeschaft. Is inderdaad aanzienlijk verschil. Wel nog wat turbulenties, doch veel minder. Nu hoor en versta ik het tenminste als mijn partner iets zegt. Moet daarom soms de intercom ontkoppelen, doch mijn oren doen geen pijn meer door dat gerommel van de wind
Rik'sGS

Bericht door Rik'sGS »

http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 13b58d062a

Hallo cellewiet,

Ik hoop dat bovenstaande link naar de spoiler van Touratec werkt.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
cellewiet

Bericht door cellewiet »

Hoi Eric,

Die spoiler daar heb ik ook al veel goeie dingen over gelezen, een laag sportief scherm vind ik dan weer "sportiever"... Een héél hoog scherm zal misschien het meest doeltreffende zijn...
Het spijtige is dat al die spullen een hoop geld kosten om eens uit te proberen...
Toch denk ik dat ik ga voor de "spoiler" deze is gemakkelijk te bevestigen en het lage scherm voor sportief voor de dag "en men kameraden" te komen!!!

SeeU

Cellewiet :)
globetrotter in spee...
Rik'sGS

Bericht door Rik'sGS »

Cellewiet,

Normaal gezien kan je bij Wünderlich terecht om die dingen te testen.
Gewoon effe naar ginder rijden, spoilerke monteren en dan kan je dit ginder met een gerust geweten gaan uit proberen.
Effe is misschien veel gezegd, want vanuit Leopoldsburg is het toch al snel 180km.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Plaats reactie