Goede goedkope verzekering?
Moderator: GVN
Goede goedkope verzekering?
Ikmoet mijn bèke nog verzekeren. Natuurlijk is er een overbod aan verzekeringen, maar toch stel ik de vraag naar een goede goedkope verzekering, alleen voor de moto?
Ben benieuwd.
Jani

Ben benieuwd.
Jani
R80RT

- 
				WALTER GSAdventure
- 
				TonTon
Re: Goede goedkope verzekering?
Touring Assurance , onderdeel van Touring Wegenhulp , ik betaal 123 € , comfortdienst inbegerepen , 2 voorwaarden : ouder dan 33 én tourmotor.Jani schreef:Ikmoet mijn bèke nog verzekeren. Natuurlijk is er een overbod aan verzekeringen, maar toch stel ik de vraag naar een goede goedkope verzekering, alleen voor de moto?
Ben benieuwd.
Jani
je kan online een offerte aanvragen.....
- 
				Highlander
- 
				TonTon
ik heb mijn auto ook daar verzekerd , en toen ik naar TW overschakelde werd mijn verzekering bij hen zo'n 25 € goedkoper dan voorheen , zo zie je maar.Highlander schreef:Touring assistance volgens mij veruit de goedkoopste voor de motor.
Alleen wilden ze bij mij de motor niet apart verzekeren, ik moest met beide auto's mee overkomen en daar waren ze voor allebei een pak te duur.
- 
				Werner Von C.
- Contacteer:
Arnold, dien je dan ook je wagen bij hen te verzekeren, dacht dat dat de voorwaarde was...ik heb een firmawagen en dat is het probleem dus.Arnold schreef:Touring Assurance , onderdeel van Touring Wegenhulp , ik betaal 123 € , comfortdienst inbegerepen , 2 voorwaarden : ouder dan 33 én tourmotor.Jani schreef:Ikmoet mijn bèke nog verzekeren. Natuurlijk is er een overbod aan verzekeringen, maar toch stel ik de vraag naar een goede goedkope verzekering, alleen voor de moto?
Ben benieuwd.
Jani
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300

- 
				TonTon
dat kan ik niet direkt van hieruit zeggen , misschien niet maar dan zal je polis denk ik duurder uitvallen.(s)Campi schreef:Arnold, dien je dan ook je wagen bij hen te verzekeren, dacht dat dat de voorwaarde was...ik heb een firmawagen en dat is het probleem dus.Arnold schreef:Touring Assurance , onderdeel van Touring Wegenhulp , ik betaal 123 € , comfortdienst inbegerepen , 2 voorwaarden : ouder dan 33 én tourmotor.Jani schreef:Ikmoet mijn bèke nog verzekeren. Natuurlijk is er een overbod aan verzekeringen, maar toch stel ik de vraag naar een goede goedkope verzekering, alleen voor de moto?
Ben benieuwd.
Jani
best een gaan zien en een offerte ( zonder verplichting ) aan vragen :
http://www.touringverzekeringen.be/be/ta/nl/index.asp
succes !
Goedkope verzekering
Informeer eens bij Touring Verzekeringen , 
ik zelf betaal voor mijn GS 1200 (burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand) 122,83 Eur...
Dus zeker de moeite waard om daar eens je licht op te steken ;
groeten
GDH

ik zelf betaal voor mijn GS 1200 (burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand) 122,83 Eur...
Dus zeker de moeite waard om daar eens je licht op te steken ;
groeten
GDH
- 
				dirk bruijns
- Contacteer:
Geen appelen met peren vergelijken jongens, elke verzekering heeft zijn eigen voorwaarden, en buiten de prijs verschillen die enorm van maatschappij tot maatschappij. Voorbeeld: in België is er een verzekeraar die een motorverzekering aanbiedt voor minder dan 80 euro, de voorwaarden zijn dan ook naargelang, +40 bm<2 enkel met 2°de voertuig, unieke bestuurder, geen woon-werkverkeer, niet in de stad wonen, type motor blablablabla.

- 
				Werner Von C.
- Contacteer:
Op de website van Touring vragen ze de bonus malus voor een prijsberekening, ik dacht dat da gezever afgeschaft was ???
En voor er opmerkingen komen, ik rijdt voor mijn werk jaarlijks een goede 70.000km (wagen) en hobbymatig moto en heb slechts 1 kleine aanrijding in fout (op de bedrijfsparking dan nog wel 
   )
 )

En voor er opmerkingen komen, ik rijdt voor mijn werk jaarlijks een goede 70.000km (wagen) en hobbymatig moto en heb slechts 1 kleine aanrijding in fout (op de bedrijfsparking dan nog wel

)
 )R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300

- 
				....
verzekeren
Ben bij Touring-verzekeringen
+/- 124€ voor een combinatie polis met je auto ( auto+moto)
Alle andere duurder tenzij er hier nog één iets beter weet

+/- 124€ voor een combinatie polis met je auto ( auto+moto)
Alle andere duurder tenzij er hier nog één iets beter weet
- 
				TonTon
Verzekering Touring
Hoi Nachtogen,
Over welk bedrag van voertuig spreken we?
Ik liet voor een voertuig van € 22314 (excl BTW) een offerte maken bij Touring, ben ik hetzelfde geval, bonus malus 00 - 50+(nog niet te zien al voel ik het wel) - meer dan 5 jaar geen VKO.
Men kwam voor een full omnium (+ comfortdienst) op €1125,49 voor de auto en €120,25 voor elk van mijn twee motoren.
Er geldt geen beperking van bestuurder, noch de auto noch de motor. Wel spreekt men van een hoofdbestuurder die dezelfde dient te zijn voor alle voertuigen. Indien ik de omnium van het voertuig op naam van mijn echtgenote plaats daalt de prijs tot €1099,90. Deze gegevens dateren van 31/10/2006 en dus aktueel.
Vriendelijke groeten, 

Wilfried

Ik liet voor een voertuig van € 22314 (excl BTW) een offerte maken bij Touring, ben ik hetzelfde geval, bonus malus 00 - 50+(nog niet te zien al voel ik het wel) - meer dan 5 jaar geen VKO.
Men kwam voor een full omnium (+ comfortdienst) op €1125,49 voor de auto en €120,25 voor elk van mijn twee motoren.
Er geldt geen beperking van bestuurder, noch de auto noch de motor. Wel spreekt men van een hoofdbestuurder die dezelfde dient te zijn voor alle voertuigen. Indien ik de omnium van het voertuig op naam van mijn echtgenote plaats daalt de prijs tot €1099,90. Deze gegevens dateren van 31/10/2006 en dus aktueel.
Vriendelijke groeten,

Wilfried
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT

- 
				....
Re: Verzekering Touring
Wilfried,WilfriedLT schreef:Hoi Nachtogen,
Vriendelijke groeten,
Wilfried
Mijn wagen kost wel maar de helft van die van jou he
dus ik denk wel dat dat een groot verschil maakt,Ik heb maar een klein autootje en mijn 1100 GS
wilfriedLT , om een lang verhaal kort te maken :ik was verzekert bij fortis
ging over naar touring en vulde de formulieren KORRECT in.
touring deed de opzeg bij fortis niet KORRECT.
GEVOLG : wagen bij touring ,moto nog een jaar bij fortis.
daar de wagen weg was bij fortis vroegen die 750euro voor moto!
(enkel samen met wagen geniet je voordeeltarief moto!)
na herhaalde malen getelefoneert te hebben met touring ,steeds iemand anders aan de lijn ,ook steeds een andere oplossing die door de volgende medewerker niet aanvaard werd ,werd ik ZEERonvriendelijk tewoord gestaan. OPLOSSING :ALLES GAAN UITLEGGEN 

BIJ MIJN VERZEKERINGS AGENT DIE HET DAN MAAR OPGELOST HEEFT ?hij gaf wel aan dat de dekkingen van touring zeer miserabel waren en dat dit niks was bij GEENongeval MAAR........ GROETJES ,

ging over naar touring en vulde de formulieren KORRECT in.
touring deed de opzeg bij fortis niet KORRECT.
GEVOLG : wagen bij touring ,moto nog een jaar bij fortis.
daar de wagen weg was bij fortis vroegen die 750euro voor moto!
(enkel samen met wagen geniet je voordeeltarief moto!)
na herhaalde malen getelefoneert te hebben met touring ,steeds iemand anders aan de lijn ,ook steeds een andere oplossing die door de volgende medewerker niet aanvaard werd ,werd ik ZEERonvriendelijk tewoord gestaan. OPLOSSING :ALLES GAAN UITLEGGEN

BIJ MIJN VERZEKERINGS AGENT DIE HET DAN MAAR OPGELOST HEEFT ?hij gaf wel aan dat de dekkingen van touring zeer miserabel waren en dat dit niks was bij GEENongeval MAAR........ GROETJES ,
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID

Hoi Rubi,
Dank voor de uitleg, had jaren geleden bijna dezelfde miserie bij Omob al hoor ik dat Ethias (voorheen O) ondertussen beter zou zijn. Echter ook ik had nooit klagen bij Omob, tot... ik een ongeval had waarna alles bleef aanslepen niettegenstaande een PV van de Politie en een verklaring van de tegenpartij dat ik geen fout had maar hij me niet had opgemerkt. Na maanden wachten op mijn geld en een moto die total loss was werd dit alles door een andere maatschappij in drie weken opgelost.
De reden waarom ik bij Touring info vroeg? De verzekeringsmakelaar die mijn zaken behartigde heeft heel zijn zaak overgelaten aan een andere om op pensioen te kunnen gaan. Met de nieuwe vertegenwoordiger heb ik helemaal geen binding, ook is het kantoor niet meer in mijn woonomgeving.
Dank voor de info, ik zal alles maar laten bij het oude. Uiteindelijk krijg ik er wat ik van mijn centen verlang.
Vriendelijke groeten 

Wilfried

Dank voor de uitleg, had jaren geleden bijna dezelfde miserie bij Omob al hoor ik dat Ethias (voorheen O) ondertussen beter zou zijn. Echter ook ik had nooit klagen bij Omob, tot... ik een ongeval had waarna alles bleef aanslepen niettegenstaande een PV van de Politie en een verklaring van de tegenpartij dat ik geen fout had maar hij me niet had opgemerkt. Na maanden wachten op mijn geld en een moto die total loss was werd dit alles door een andere maatschappij in drie weken opgelost.
De reden waarom ik bij Touring info vroeg? De verzekeringsmakelaar die mijn zaken behartigde heeft heel zijn zaak overgelaten aan een andere om op pensioen te kunnen gaan. Met de nieuwe vertegenwoordiger heb ik helemaal geen binding, ook is het kantoor niet meer in mijn woonomgeving.
Dank voor de info, ik zal alles maar laten bij het oude. Uiteindelijk krijg ik er wat ik van mijn centen verlang.
Vriendelijke groeten

Wilfried
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT

ik heb een goede verzekeraar gevonden in st denijs westrem van de winterthurgroep en nog nooit te klagen gehad: bij mijn vorig ongeval was alles geregeld (geld en al) binnen de 2 maanden.... ik ben wel samen verzekerd met de auto want anders blijft dat gewoon onbetaalbaar... ik betaal nu 170 euro per jaar maar ik heb al advertenties gezien voor 130 euro samen met de auto.... anders moet je gewoon een verzekering nemen op naam van de persoon van wie de auto is verzekerd.... (vrouw, broer, zus...)

- 
				rob_beemer
Hallo,
ik heb een hele tijd geleden ook de 'studie' gedaan om mijn verzekering bij Touring te leggen. Het bedrag dat zij aanrekenden was bijna de helft van wat ik mijn verzekering betaalde, dus dat leek me wel interessant!
Ik heb de bedragen voorgelegd aan mijn verzekeringsagent en we hebben samen de polissen eens bekeken waarvoor je verzekerd bent (en dus het bedrag dat je zou kunnen terugvorderen van de verzekering). Dat lag bij hen 6 x zo hoog als bij Touring... Als je niks overkomt of niks serieus, is het allemaal geen probleem. Maar wat als er serieuze brokken gemaakt worden (en dan spreek ik niet alleen over de motor zelf...)
Mijn verzekeringsagent heeft na ons gesprek nog een 'effort' gedaan en me op één of andere manier nog een korting van 45 euro versierd bij het hoofdkantoor...
Liever 100 euro per jaar meer betalen dan later in de miserie zitten!
Op sommige zaken moet je niet te veel proberen besparen...

ik heb een hele tijd geleden ook de 'studie' gedaan om mijn verzekering bij Touring te leggen. Het bedrag dat zij aanrekenden was bijna de helft van wat ik mijn verzekering betaalde, dus dat leek me wel interessant!
Ik heb de bedragen voorgelegd aan mijn verzekeringsagent en we hebben samen de polissen eens bekeken waarvoor je verzekerd bent (en dus het bedrag dat je zou kunnen terugvorderen van de verzekering). Dat lag bij hen 6 x zo hoog als bij Touring... Als je niks overkomt of niks serieus, is het allemaal geen probleem. Maar wat als er serieuze brokken gemaakt worden (en dan spreek ik niet alleen over de motor zelf...)
Mijn verzekeringsagent heeft na ons gesprek nog een 'effort' gedaan en me op één of andere manier nog een korting van 45 euro versierd bij het hoofdkantoor...
Liever 100 euro per jaar meer betalen dan later in de miserie zitten!
Op sommige zaken moet je niet te veel proberen besparen...
Ik ben met mijn motorfiets ALLEEN (zonder auto) bij P & V Verzekeringen en betaal hiervoor 265 €. In de verzekering zit BA, rechtsbijstand en een uitgebreide pechverhelping.
Het is inderdaad zo dat je moeilijk appelen en peren met elkaar kunt vergelijken. En ja, een goede tussenpersoon kost misschien iets..., maar als je iets voorkrijgt kan hij er toch voor zorgen dat alles goed en snel wordt geregeld.
Met al die goedkope verzekeringen van tegenwoordig. Als ge iets tegenkomt kunt ge alles zelf beginnen uitzoeken en regelen. En daar heb ik dan op dat moment toch zeker helemaal geen goesting voor

Het is inderdaad zo dat je moeilijk appelen en peren met elkaar kunt vergelijken. En ja, een goede tussenpersoon kost misschien iets..., maar als je iets voorkrijgt kan hij er toch voor zorgen dat alles goed en snel wordt geregeld.
Met al die goedkope verzekeringen van tegenwoordig. Als ge iets tegenkomt kunt ge alles zelf beginnen uitzoeken en regelen. En daar heb ik dan op dat moment toch zeker helemaal geen goesting voor