Stoffel
Waardeverlies R1200RT?
Moderator: GVN
-
hla
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Schoenen zijn niet fiscaal aftrekbaar, een moto echter wel.
Moto rijden is een dure hobby voor iemand die die niet fiscaal inbrengt.
Iemand die dat wel doen, ziet een groot deel van zijn geld terugkomen.
Reken daar dan nog de verkoopprijs bij, neem vb wat je vandaag schat (zie hierboven) en doe er nog eens 15% vanaf, en reken dan eens uit wat je in totaal per jaar moet betalen.
Ik vind dat de dure hobby dan plots zo duur niet meer is geworden
Je moet natuurlijk wel eerst betalen om pas later terug te krijgen, en de betaling voel je maar de terugbetaling niet zo fel. Dat geeft altijd een verkeerd gevoel.
Pessimistisch uitrekenen, en enkel naar het eindcijfer kijken.
En je zult aangenaam verrast worden
Iets minder voor de niet fiscaal inbrengers
Moto rijden is een dure hobby voor iemand die die niet fiscaal inbrengt.
Iemand die dat wel doen, ziet een groot deel van zijn geld terugkomen.
Reken daar dan nog de verkoopprijs bij, neem vb wat je vandaag schat (zie hierboven) en doe er nog eens 15% vanaf, en reken dan eens uit wat je in totaal per jaar moet betalen.
Ik vind dat de dure hobby dan plots zo duur niet meer is geworden
Je moet natuurlijk wel eerst betalen om pas later terug te krijgen, en de betaling voel je maar de terugbetaling niet zo fel. Dat geeft altijd een verkeerd gevoel.
Pessimistisch uitrekenen, en enkel naar het eindcijfer kijken.
En je zult aangenaam verrast worden
Iets minder voor de niet fiscaal inbrengers
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
christobal
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
- Locatie: Waasland
Georgie,Georgie schreef:Zie advertentie op kapaza :
Aangeboden R 1200 RT met ESA en boordcomputer
Prijs € 12.300
R1200RT in showroomstaat.
Bouwjaar 07/2005
Km: 14000 km
opties: ABS-remsysteem, ESA-veringsysteem, boorcomputer, verwarmde
handvaten, witte knipperlichten,katalysator,cilinderbeschermers ...
Moto verkeert in perfecte staat
http://www.kapaza.be/detail/3706190/R_1 ... puter.html
Wat zou ik daar nog aan toe willen voegen ?
Cu
Georgie
Hier moet je wel opletten
Het gaat over een Britse schademotor
Gegroet,
Christobal
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.christobal schreef: Georgie,
Hier moet je wel opletten![]()
Het gaat over een Britse schademotordie na herstelling wordt aangeboden
Men geeft ook geen garantie...
![]()
Gegroet,
Christobal
Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
christobal
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
- Locatie: Waasland
Kijk hier eens GeorgieGeorgie schreef:Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.christobal schreef: Georgie,
Hier moet je wel opletten![]()
Het gaat over een Britse schademotordie na herstelling wordt aangeboden
Men geeft ook geen garantie...
![]()
Gegroet,
Christobal
Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.
CU
Georgie
Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
christobal schreef:Kijk hier eens GeorgieGeorgie schreef:Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.christobal schreef: Georgie,
Hier moet je wel opletten![]()
Het gaat over een Britse schademotordie na herstelling wordt aangeboden
Men geeft ook geen garantie...
![]()
Gegroet,
Christobal
Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.
CU
Georgie: http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html
Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer
Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?
Het is inderdaad wel degelijk dezelfde motor,LJ schreef:Georgie schreef:Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?christobal schreef: Kijk hier eens Georgie: http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html
Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer
uit wat maak je nu op dat dit een herstelde schademotor is uit GB ??
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Geert,
Ik denk dat je 2e poging veel realistischer is. Als de berg niet naar mohamed komt..... Dan moet je je baseren op de prijzen die effecteif betaald worden. Grote maar nog: Vraagprijzen op internet zijn vaak nog tientallen procenten hoger dan wat werkelijk betaald wordt.
dure hobby? t is wat je ervan maakt he, ik heb voor mijn afdalingsfiets dubbel zoveel betaald als onze 2e hands F650.... maar joggen is goedkoper.
Enfield: gouden herinneringen aan, maar ik betwijfel of je er in europa goedkoper mee uitkomt. Teveel misbruik van de schaarste van onderdelen. En geloof me je hebt ze nodig: op 1500 km hebben we 2 voorremmen om zeep geholpen, de versnellingsbak tot gruis vermalen, de spaken zo losgereden dat ze wapperen in de wind, de batterij kapot getrokken, en nog wat kleiner spul. We hebben onze 650GS erg hard gemist, maar de Manali Leh highway is een echte once in a lifetime.
kijk in dez link voor een paar fotootjes
http://www.flickr.com/photos/30929205@N ... 289972018/
Onderstaande foto is bijvoorbeeld van Leh onderweg naar de hoogste bereidbare pas ter wereld: 5600m

Ik denk dat je 2e poging veel realistischer is. Als de berg niet naar mohamed komt..... Dan moet je je baseren op de prijzen die effecteif betaald worden. Grote maar nog: Vraagprijzen op internet zijn vaak nog tientallen procenten hoger dan wat werkelijk betaald wordt.
dure hobby? t is wat je ervan maakt he, ik heb voor mijn afdalingsfiets dubbel zoveel betaald als onze 2e hands F650.... maar joggen is goedkoper.
Enfield: gouden herinneringen aan, maar ik betwijfel of je er in europa goedkoper mee uitkomt. Teveel misbruik van de schaarste van onderdelen. En geloof me je hebt ze nodig: op 1500 km hebben we 2 voorremmen om zeep geholpen, de versnellingsbak tot gruis vermalen, de spaken zo losgereden dat ze wapperen in de wind, de batterij kapot getrokken, en nog wat kleiner spul. We hebben onze 650GS erg hard gemist, maar de Manali Leh highway is een echte once in a lifetime.
kijk in dez link voor een paar fotootjes
http://www.flickr.com/photos/30929205@N ... 289972018/
Onderstaande foto is bijvoorbeeld van Leh onderweg naar de hoogste bereidbare pas ter wereld: 5600m

you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Hoe weet je dat dit een GB schademotor is,vraag ik me eigenlijk ook af. Blijkbaar is er ook een Italiaans schademotor-circuit. Of zijn dat ook verkooppraatjes van Belgische dealers en tweedehandshandelaren die hun markt proberen te beschermen. Net zoals de Schuberth C2 aan 320 euro een helm met fouten zou zijn? Bleek ook een ongegrond argument te zijn.LJ schreef:christobal schreef:Kijk hier eens GeorgieGeorgie schreef: Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.
Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.
CU
Georgie: http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html
Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer
Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?
Het valt me wel op dat op dezelfde klinkers als op deze foto, met dezelfde houten schutting op de achtergrond, regelmatig recente moto's te koop gesteld worden
@Christobal, nog een vraagje off topic: wat maakt dat je voor de 1200 RT zou gaan, wat zijn de meest opvallende verschillen met jouw huidige motor?
Die motor wordt elke dag heringevoerd op kapaza, dus die linken werken niet meer.LOMAX schreef:Hoe weet je dat dit een GB schademotor is,vraag ik me eigenlijk ook af. Blijkbaar is er ook een Italiaans schademotor-circuit. Of zijn dat ook verkooppraatjes van Belgische dealers en tweedehandshandelaren die hun markt proberen te beschermen. Net zoals de Schuberth C2 aan 320 euro een helm met fouten zou zijn? Bleek ook een ongegrond argument te zijn.LJ schreef:Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?christobal schreef: Kijk hier eens Georgie: http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html
Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer
Het valt me wel op dat op dezelfde klinkers als op deze foto, met dezelfde houten schutting op de achtergrond, regelmatig recente moto's te koop gesteld worden![]()
@Christobal, nog een vraagje off topic: wat maakt dat je voor de 1200 RT zou gaan, wat zijn de meest opvallende verschillen met jouw huidige motor?
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
christobal
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
- Locatie: Waasland
Beste vrienden,Georgie schreef:Die motor wordt elke dag heringevoerd op kapaza, dus die linken werken niet meer.LOMAX schreef:Hoe weet je dat dit een GB schademotor is,vraag ik me eigenlijk ook af. Blijkbaar is er ook een Italiaans schademotor-circuit. Of zijn dat ook verkooppraatjes van Belgische dealers en tweedehandshandelaren die hun markt proberen te beschermen. Net zoals de Schuberth C2 aan 320 euro een helm met fouten zou zijn? Bleek ook een ongegrond argument te zijn.LJ schreef: Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?
Het valt me wel op dat op dezelfde klinkers als op deze foto, met dezelfde houten schutting op de achtergrond, regelmatig recente moto's te koop gesteld worden![]()
@Christobal, nog een vraagje off topic: wat maakt dat je voor de 1200 RT zou gaan, wat zijn de meest opvallende verschillen met jouw huidige motor?
CU
Georgie
Ik informeerde persoonlijk naar dit tuig.
Betrokken persoon gaf me - na de nodige vragen van me - uiteindelijk meer info en mailde me eveneens foto's
Er is uiteraard geen garantie
@ Lomax : de RT 1200 heeft een zeer goede zithouding, is zeer wendbaar (zeker in vgl met de RT 1150), rijdt soepel met de nodige kracht onderin (koppel), schakelt vlot, het effect van de balansas is ook merkbaar, wat niet wil zeggen dat ik mijn R850R niet apprecieer. De RT 1200 is voor mij meer...
Met mijn C2 en het windgeruis is er inderdaad wat, maar dat beschreef je uitvoerig, niet
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
