Waardeverlies R1200RT?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Zal het eens vragen aan mijn vrouw!

Stoffel ;)
Afbeelding
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Schoenen zijn niet fiscaal aftrekbaar, een moto echter wel.

Moto rijden is een dure hobby voor iemand die die niet fiscaal inbrengt.
Iemand die dat wel doen, ziet een groot deel van zijn geld terugkomen.
Reken daar dan nog de verkoopprijs bij, neem vb wat je vandaag schat (zie hierboven) en doe er nog eens 15% vanaf, en reken dan eens uit wat je in totaal per jaar moet betalen.

Ik vind dat de dure hobby dan plots zo duur niet meer is geworden :wink:
Je moet natuurlijk wel eerst betalen om pas later terug te krijgen, en de betaling voel je maar de terugbetaling niet zo fel. Dat geeft altijd een verkeerd gevoel.

Pessimistisch uitrekenen, en enkel naar het eindcijfer kijken.
En je zult aangenaam verrast worden :wink:
Iets minder voor de niet fiscaal inbrengers :cry:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
christobal

Bericht door christobal »

Georgie schreef:Zie advertentie op kapaza :
Aangeboden R 1200 RT met ESA en boordcomputer
Prijs € 12.300

R1200RT in showroomstaat.
Bouwjaar 07/2005
Km: 14000 km
opties: ABS-remsysteem, ESA-veringsysteem, boorcomputer, verwarmde
handvaten, witte knipperlichten,katalysator,cilinderbeschermers ...
Moto verkeert in perfecte staat
http://www.kapaza.be/detail/3706190/R_1 ... puter.html

Wat zou ik daar nog aan toe willen voegen ?

Cu
Georgie
Georgie,

Hier moet je wel opletten :!:
Het gaat over een Britse schademotor :shock: die na herstelling wordt aangeboden :evil: Men geeft ook geen garantie... :(
Gegroet,

Christobal
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

christobal schreef: Georgie,

Het gaat over een Britse schademotor :shock: die na herstelling wordt aangeboden :evil: Men geeft ook geen garantie... :(
Gegroet,

Christobal
Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.

Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
christobal

Georgie schreef:

Gegroet,

Christobal
Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.

Indien dit inderdaad zo is (herstelde schademotor), dan ben ik wel wat voortvarend geweest in mijn commentaar in dit forumitem.

CU
Georgie
Kijk hier eens Georgie :wink: : http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html

Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst :roll: ; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer :wink:
LJ

Bericht door LJ »

christobal schreef:
Georgie schreef:

Gegroet,

Christobal

CU
Georgie
Kijk hier eens Georgie :wink: : http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html

Ik kan je nog meer documenteren als je dat wenst :roll: ; ik kijk reeds een tijdje uit naar zo'n R1200RT. Gevolg van een testrit tijdens het onderhoud van mijn beemer :wink:

Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?
:?:
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

LJ schreef:
Georgie schreef:
christobal schreef: Kijk hier eens Georgie :wink: : http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html

Het is inderdaad wel degelijk dezelfde motor,
uit wat maak je nu op dat dit een herstelde schademotor is uit GB ??

CU
Georgie
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

Geert,

Ik denk dat je 2e poging veel realistischer is. Als de berg niet naar mohamed komt..... Dan moet je je baseren op de prijzen die effecteif betaald worden. Grote maar nog: Vraagprijzen op internet zijn vaak nog tientallen procenten hoger dan wat werkelijk betaald wordt.

dure hobby? t is wat je ervan maakt he, ik heb voor mijn afdalingsfiets dubbel zoveel betaald als onze 2e hands F650.... maar joggen is goedkoper.

Enfield: gouden herinneringen aan, maar ik betwijfel of je er in europa goedkoper mee uitkomt. Teveel misbruik van de schaarste van onderdelen. En geloof me je hebt ze nodig: op 1500 km hebben we 2 voorremmen om zeep geholpen, de versnellingsbak tot gruis vermalen, de spaken zo losgereden dat ze wapperen in de wind, de batterij kapot getrokken, en nog wat kleiner spul. We hebben onze 650GS erg hard gemist, maar de Manali Leh highway is een echte once in a lifetime.
kijk in dez link voor een paar fotootjes
http://www.flickr.com/photos/30929205@N ... 289972018/
Onderstaande foto is bijvoorbeeld van Leh onderweg naar de hoogste bereidbare pas ter wereld: 5600m
Afbeelding
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
LOMAX

Bericht door LOMAX »

LJ schreef:
christobal schreef:
Georgie schreef: Ik heb net die advertentie nog eens willen zien, maar die staat niet meer online. De extra informatie die jij aangeeft kan ik dus niet nagaan.

CU
Georgie

Hoe weet je dat dit een GB schademotor is,vraag ik me eigenlijk ook af. Blijkbaar is er ook een Italiaans schademotor-circuit. Of zijn dat ook verkooppraatjes van Belgische dealers en tweedehandshandelaren die hun markt proberen te beschermen. Net zoals de Schuberth C2 aan 320 euro een helm met fouten zou zijn? Bleek ook een ongegrond argument te zijn.
Het valt me wel op dat op dezelfde klinkers als op deze foto, met dezelfde houten schutting op de achtergrond, regelmatig recente moto's te koop gesteld worden :?:
@Christobal, nog een vraagje off topic: wat maakt dat je voor de 1200 RT zou gaan, wat zijn de meest opvallende verschillen met jouw huidige motor?
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

LOMAX schreef:
LJ schreef:
christobal schreef: Kijk hier eens Georgie :wink: : http://www.kapaza.be/detail/3783993/R_1 ... prijs.html

Hoe weet je dat dit een GB schademotor is,vraag ik me eigenlijk ook af. Blijkbaar is er ook een Italiaans schademotor-circuit. Of zijn dat ook verkooppraatjes van Belgische dealers en tweedehandshandelaren die hun markt proberen te beschermen. Net zoals de Schuberth C2 aan 320 euro een helm met fouten zou zijn? Bleek ook een ongegrond argument te zijn.
Het valt me wel op dat op dezelfde klinkers als op deze foto, met dezelfde houten schutting op de achtergrond, regelmatig recente moto's te koop gesteld worden :?:
@Christobal, nog een vraagje off topic: wat maakt dat je voor de 1200 RT zou gaan, wat zijn de meest opvallende verschillen met jouw huidige motor?
Die motor wordt elke dag heringevoerd op kapaza, dus die linken werken niet meer.
CU
Georgie
christobal

Georgie schreef:
LOMAX schreef:
LJ schreef: Uit wat in deze advertentie maak je dit precies op dat van die schademotor?
Die motor wordt elke dag heringevoerd op kapaza, dus die linken werken niet meer.
CU
Georgie
Beste vrienden,

Ik informeerde persoonlijk naar dit tuig. :roll:
Betrokken persoon gaf me - na de nodige vragen van me - uiteindelijk meer info en mailde me eveneens foto's :!: voila
Er is uiteraard geen garantie :!:

@ Lomax : de RT 1200 heeft een zeer goede zithouding, is zeer wendbaar (zeker in vgl met de RT 1150), rijdt soepel met de nodige kracht onderin (koppel), schakelt vlot, het effect van de balansas is ook merkbaar, wat niet wil zeggen dat ik mijn R850R niet apprecieer. De RT 1200 is voor mij meer... 8) qua comfort en rijplezier; een cruizer.
Met mijn C2 en het windgeruis is er inderdaad wat, maar dat beschreef je uitvoerig, niet :wink:
Plaats reactie