Radio voor R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Radio voor R1150RT

Bericht door WimLT »

Ik ben op zoek naar een alternatieve radio i.p.v. de originele BMW-radio (véél te duur).

Kan ik deze bijv. kunnen gebruiken http://www.kapaza.be/detail/3584066/Son ... radio.html . Die heeft al iets voorzien kwestie afstandsbediening, want de originele stuurbediening en display zou ik wel willen plaatsen.

Als alternatief duikt altijd weer de naam Sony op. Is daar een specifieke reden voor ? Zijn er nog andere merken bruikbaar en waarop moet je dan speciaal letten :? Kwestie de aansluiting met stuurbediening en display te kunnen maken. Of kan dat sowieso alleen met de originele :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Originele afstandsbediening kan je monteren op je stuur. De Harald heeft dat zo gedaan. Wel eerst navraag doen of de cd bruikbaar is als je de radio staande monteerd!
Op http://www.motokom.de vind je allerlei onderdelen waarmee je zelf een radio kan monteren.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Vanguard schreef:Wel eerst navraag doen of de cd bruikbaar is als je de radio staande monteerd!
Daar lig ik niet zo van wakker. In de wagen luister ik altijd naar de radio, weinig naar CDees. Er zijn er trouwens al heel veel voorzien met aansluiting voor Mp3 8)

Héél interessante site trouwens, waarvoor dank :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 31 okt 2006, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

yann
Contacteer:

Bericht door yann »

Die Sony CDX-R3300 heb ik met een originele BMW stuurbediening geïnstalleerd. De afstandsbediening en omschakelingskabel heb ik via internet (Duitsland) besteld.

Ik zoek je de juiste website nog wel eens op.

Je kan ook altijd eens komen zien naar de werking ervan.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
LOMAX

Re: Radio voor R1150RT

Bericht door LOMAX »

BiemeRT schreef:Ik ben op zoek naar een alternatieve radio i.p.v. de originele BMW-radio (véél te duur).

Kan ik deze bijv. kunnen gebruiken http://www.kapaza.be/detail/3584066/Son ... radio.html . Die heeft al iets voorzien kwestie afstandsbediening, want de originele stuurbediening en display zou ik wel willen plaatsen.

Als alternatief duikt altijd weer de naam Sony op. Is daar een specifieke reden voor ? Zijn er nog andere merken bruikbaar en waarop moet je dan speciaal letten :? Kwestie de aansluiting met stuurbediening en display te kunnen maken. Of kan dat sowieso alleen met de originele :shock:
Ik heb hier dezelfde, het is een goede radio. Hij kostte een kleine twee jaar geleden 209 euro, en ik kocht hem met fikse korting voor 179 euro. Vraag is inderdaad of je de CD rechtopstaand kan gebruiken, want de MP3-optie is dus: MP3 vanaf CD. Nu heb ik geen idee wat de originele/standaard BMW radio aan vermogen heeft, maar hou er wel rekening mee dat het ding vaak aan Max Volume zal moeten spelen. Minder vermogen dan de BMW-radio zou ik dus zeker nooit nemen. Hetzelfde voor de luidsprekers.
Zo heb je toch al een idee van de prijs, en of het toestel op Kapaza een koopje is, dat moet je dan zelf uitmaken. Een functie die het geluid aanpast aan de snelheid of omgevingslawaai, is volgens mij echt zinvol, tenzij je dus een "mute" knop op het stuur kan monteren, waardoor je tenminste aan de verkeerslichten even kan "dimmen".
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
mp3-autoradio-recorder voor € 69,00
Koopje in de LIDL, zie HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:Een functie die het geluid aanpast aan de snelheid of omgevingslawaai, is volgens mij echt zinvol
En heeft deze radio die functie :?: :?
MP3-optie is dus: MP3 vanaf CD
Wat betekent dat eigenlijk :?

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Dat je mp3 files gebrand op een CD ook kunt laten afspelen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Fox30

Bericht door Fox30 »

LOMAX schreef:Een functie die het geluid aanpast aan de snelheid of omgevingslawaai, is volgens mij echt zinvol
Ik heb dit nog nooit gemist op mijn BMW radio.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Vind dat maar eens. Geen enkele Sony heeft die functie :cry:

Welk merk en/of type wel :?: :?: :?: :?

En dan nog aansluitbaar op joystick of BMW stuurbediening :roll:

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Die Sony heeft dat niet dus. Maar dan moet je wel steeds als je vertraagt of aan de verkeerslichten stopt, de zaak zelf stiller zetten. Alsof je op dat ogenblik niet nog een aantal andere dingen moet doen, zoals helm openzetten, remmen, schakelen, vriendelijk naar de dames grijnzen en wat vergeet ik nog allemaal. En sta daar dan maar met de radio op 27, je gaat gewoon af. Een mute-knop is dus een minimum, vind ik dan toch.
En mp3 op cd betekent dat je hiermee niks kan aanvangen op een motor, omdat de cd-player niet ontwikkeld is om in vertikale positie te spelen. Mp3 via usb en memory-stick daarentegen is wel haalbaar. De mp3 functie op die Sony is dus niks waard op de motor.
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

al eens gekeken naar de Sony CDX-GT300.
Die heeft afstandsbediening en een 3,5 mm aux ingang op het frontpaneel.
Ideaal om een mp3 speler aan te sluiten. (of andere dingen)
Ik ben daar serieus over aan het denken, juist luidsprekers is een probleem.
Ik heb luidsprekers genoeg maar op de RT zit er geen klankkast achter, en luidsprekers in open lucht geven niets.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:Die Sony heeft dat niet dus (dimfunctie).
Geen enkele Sony heeft dat en waarom niet :?: Omdat dat in die goed geïsoleerde koekblikken helemaal niet meer van toepassing is :evil: Daarom mijn uitspraak: "VIND DAT MAAR !" :roll: Dat het verdomd handig zou zijn, spreekt voor zich :wink:
LOMAX schreef:En mp3 op cd betekent dat je hiermee niks kan aanvangen op een motor, omdat de cd-player niet ontwikkeld is om in vertikale positie te spelen. Mp3 via usb en memory-stick daarentegen is wel haalbaar. De mp3 functie op die Sony is dus niks waard op de motor.
Inderdaad, op deze radio stelt die mp3 toestand niks voor (was dan ook zowat de goedkoopste dat er op het net stond :? ), maar ik heb al andere modellen op het oog waar dat dus via usb aansluiting is

Fox30

Bericht door Fox30 »

LOMAX schreef:Die Sony heeft dat niet dus. Maar dan moet je wel steeds als je vertraagt of aan de verkeerslichten stopt, de zaak zelf stiller zetten. Alsof je op dat ogenblik niet nog een aantal andere dingen moet doen, zoals helm openzetten, remmen, schakelen, vriendelijk naar de dames grijnzen en wat vergeet ik nog allemaal. En sta daar dan maar met de radio op 27, je gaat gewoon af. Een mute-knop is dus een minimum, vind ik dan toch.
Waarom moet je de radio aan elk licht stiller zetten? Je luistert toch via je intercom? en die horen de voorbijgangers echt niet hoor.
Het geluid wat steeds door mijn luidsprekers komt stoort niemand. Het volume staat bij mij zo tussen 3 en 7, bij elke snelheid.
Stef RT schreef: Ik ben daar serieus over aan het denken, juist luidsprekers is een probleem. Ik heb luidsprekers genoeg maar op de RT zit er geen klankkast achter, en luidsprekers in open lucht geven niets.
:!: Korrecte :!: Op een R1150RT zit er wel degelijk achter elke grill een klankkast met elk twee luidsprekers der in. Geeft prima muziek bij mij hoor. Als je me niet gelooft spring maar eens binnen en ik geef een gratis demonstratie.
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Op die zonder Radio pre-uitrusting zitten die er degelijk niet in, achter die roosters zit er enkel lucht, dus geen klankkast voor speakers.
Marc

R1250RT 2020
Fox30

Bericht door Fox30 »

mdc schreef:Op die zonder Radio pre-uitrusting zitten die er degelijk niet in, achter die roosters zit er enkel lucht, dus geen klankkast voor speakers.
Dat klopt, ik had er één gekocht met Pre Radio.
Maar er zijn er ook die Pre radio hebben maar toch niet gebruiken.
Een jaar geleden was er een rijder hier op het forum die gratis zijn speakers en radioslede met kabelboom aanbood, maar je moest hem er wel gaan uithalen. Zeker de moeite waard om eens een topic te posten bij GEZOCHT-Onderdelen als je op zoek bent.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Fox30 schreef:
LOMAX schreef:Die Sony heeft dat niet dus. Maar dan moet je wel steeds als je vertraagt of aan de verkeerslichten stopt, de zaak zelf stiller zetten. Alsof je op dat ogenblik niet nog een aantal andere dingen moet doen, zoals helm openzetten, remmen, schakelen, vriendelijk naar de dames grijnzen en wat vergeet ik nog allemaal. En sta daar dan maar met de radio op 27, je gaat gewoon af. Een mute-knop is dus een minimum, vind ik dan toch.
Waarom moet je de radio aan elk licht stiller zetten? Je luistert toch via je intercom? en die horen de voorbijgangers echt niet hoor.
Het geluid wat steeds door mijn luidsprekers komt stoort niemand. Het volume staat bij mij zo tussen 3 en 7, bij elke snelheid.
Ik luister dus niet via intercom, bij mij is het steeds openluchtfestival. En dan staat ie op 26,24 en 22 8) . Perfect aan 120, 90 en 70 per uur, maar dan sta je voor paal aan elk verkeerslicht. Al bijna even erg als ome Laurus van uit mijn gps roept: Pas op, je nadert een flitspaal!, terwijl ik stilsta tussen twee auto's met open ramen :?
Fox30

Bericht door Fox30 »

LOMAX schreef:Ik luister dus niet via intercom, bij mij is het steeds openluchtfestival. En dan staat ie op 26,24 en 22 8) . Perfect aan 120, 90 en 70 per uur, maar dan sta je voor paal aan elk verkeerslicht. Al bijna even erg als ome Laurus van uit mijn gps roept: Pas op, je nadert een flitspaal!, terwijl ik stilsta tussen twee auto's met open ramen :?
:lol: :lol: :lol: Da's een goeie.
Ik kan je dan alleen maar aanraden om ook in een intercom te investeren. (heb er geen aandelen in hoor!!) Nu je toch aan het shoppen bent. :wink:
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

bij mij is het dus ook zonder pre-radio en dus geen luidsprekers.
Dus, als iemand zijn luidsprekers niet gebruikt en ervan af wil, ik ben kandidaat.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Plaats reactie