BMW 1150 RT gestolen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

amateurke

Bericht door amateurke »

amateurke schreef:

Voor dit soort initiatieven ben ik steeds te vinden. Is dit politek incorrect? Absoluut niet, als de politiek dit niet kan regelen moeten we het desnoods (binnen de wettelijke perken) zelf doen.

Sterkte man en als jullie volk zoeken om die gasten te bezoeken...

Jij gaat dus binnen "de wettelijke perken" iemand afrossen? Leg ff uit.

En dat soort posts is mss wel nuttig in de zin van "ff afreageren", maar slaat mi op niets. 100-en gelezen, nog nooit wat van gezien.
wie sprak er van afrossen ? "a citizens arrest" meer ni... mij geen dingen in de mond (pen) leggen die ik ni gezegd heb ...

gewoon me veel volk oppakken en bij de polies afgeven.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
robbe

Bericht door robbe »

Hallo Harieke, vindt het ook erg van je beemer. Er zijn gewoon geen woorden voor. Ik leef met je mee.
Bijkomend vraagje inzake diefstal in het algemeen: een schijfremslot, bied dat enige oplossing? Het is compact, gemakkelijk weg te bergen maar ok wel wa zwaar (als je het in je jaszak steekt). Of hebben die pikkedieven daar ook geen problemen mee, om bijvoorbeeld zo'n sleuteltjes of dergelijke na te maken? In ieder geval al het beste Harieke, groeten
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Dat betreur ik ook ten zeerste maar laat dat aan de mensen over die er voor gekozen hebben ( politie ).
We leven nu in deze maatschapij wa wil je.
Wat is er nu onlangs gebeurt,men pakt een gangster die nota bene al bekent was bij het gerecht en sterft in de cel.
Deze toch opgevolg door dokter.
En wat doe men,laat ons gewoon Brussel wat ombouwen.
Ik BEN GEEN RASIST maar wie treft hier schuld de dader of de politie.
Kijk dan naar de beelden op het nieuws en je vraagt je dan af wat voor ouders zijn dat nu die hun kids aan die leeftijd zo laat op straat aan dergelijke dingen laat mee slepen.
Verder komentaar hoeft het en heef ik niet probeer met zoveel je kan de moto veilig te stallen waar dan ook.
SORRY maar kon het niet laten bericht van de jongste dagen hier aan toe te voegen
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
11rt

Bericht door 11rt »

....Bijkomend vraagje inzake diefstal in het algemeen: een schijfremslot, bied dat enige oplossing? Het is compact, gemakkelijk weg te bergen maar ok wel wa zwaar (als je het in je jaszak steekt). ...
voor wie het kan "helpen":
Schijfremslot meenemen, is op mijn R1100RT geen enkel probleem.
Ik draag dit niet,het hangt of aan de schijf ,of aan een beugeltje.
Ik gebruik een Abus Granit Victory 39 .
De beugel is een SH39 . zie web bv: abus.de
Klik op het beeld van montagebeugel SH39.

Op mijn 11RT, achter je linker onderbeen, zit een paneel,met een gat waar
een 12 volt stekker gemonteerd aan de kader.Op die plaats heb ik bijkomend dat beugeltje SH39 gemonteerd.Het slot zit net "in" het gat van dat deksel ,horizontaal gemonteerd.

Heel goed bereikbaar,moet me enkel iets bukken ,om het aan de schijf te hangen en later terug in het beugeltje VOOR ik start/vertrek.
btw:nog nooit vergeten te demonteren van de schijf.(tot nu toe)
Ik heb geen gekleurd extra spiraal-kabeltje nodig:(wat moet ik nu met een spiraaltje :-) :oops: )
Mijn sleutels (moto/locks/huis/garage) hangen vast in een "portemonnaie" (?of hoe noemt dat) .De sleutels die ik MOET gebruiken hangen UIT de sleutelhanger.
Motosleutel hangt altijd eruit ,die heb ik altijd nodig.
Dus ,startsleutel altijd uit.Bij stop ,heb ik de Abus sleutel voor schijfrem nodig->>uit de beugel hangen,beugel terug toe met knippers ,slot monteren.Uit de beugel hangen nu startsleutel en Abus sleutel (en eventueel nog de sleutel van het kryptonite beugelslot (rond achterwiel of in de koffer).Portemonnaie in mijn broekzak of aan broeksriem ,of thuis in de kast.
Ik vertrek:wat zie ik? DRIE sleutels hangen buiten de portemonnaie:Abus-rem,Kryptonite-beugel;startsleutel.Ik demonteer beide sloten,berg slotenweg ,open de portemannai,alle sleutels erin ,behalve startsleutel.Sleutel in contact,STUURslot ontegrendelen,starten.Rijden maar.
Is weer ingewikkeld/lang neer te schrijven,in de praktijk heel handig en simpel.De regel/gewoonte is:alle NODIGE sleutel uit de portemonnai laten hangen.
Verleden week nog getankt op "rare" plaats met teveel volk naar mijn goesting.Stuurslot en schijfremslot zijn zo gesloten,dan binnen betalen.Terug aan de moto zie ik twee sleutels;schijfrem en contactsleutel/stuurslot.Geen probleem. "Schöne Lösung " of zoiets,zei een duitser onlangs aan de benzinepomp.Die zag dat ik eigenlijk geen extra tijd nodig had om de schijfrem te sluiten en omgekeerd.
Hij ging dat ook zo "maken" op zijn RS.
Rond de portemonnai zelf heb een velcro vastgemaakt.Met die velcro hang ik die portemonnai tegen de koppelings- en choke-kabel tijdens het rijden.Niets krast op de kroonplaat.

Motosleutel hangt altijd eruit ,die heb ik altijd nodig:Stuurslot altijd op ,en ik wil ook wel starten ,daarna.
nico

Bericht door nico »

Een paar maanden geleden, is mijn broer z'n R1 gestolen. Op den oprit van het huis. Stuurslot aan, schijfremslot + ketting. Motorfiets was weg, maar de sloten, al was het om te lachen zeker, lagen gewoon op den oprit. Opengewrongen met iets pneumatisch ofzo..Niemand iets opgemerkt of gehoord. Vier dagen later, had de politie van het Noord-Franse Rijsel per toeval de daders betrapt, toen ze er gewoon mee aan het wandelen waren. Daders zijn gekend, alle papieren in orde gemaakt, samen met de vriendelijke officier van daar, en overgemaakt aan het parket. Nu is het waarschijnlijk afwachten, en niets terug krijgen, aangezien die mannen toch niks kunnen betalen. Voor 4000 Euro kosten.
:twisted:
11rt

Bericht door 11rt »

@ harieke :

Heel misschien kan dit je helpen.
Internationale motorbende opgerold
door de Politie van Heerlen.En BELGISCHE helers.
Graag daders levend roosteren,afkoelen,herbeginnen,
na een paar weken volledig verwerken onder asfalt.

Iets info vindt je hier:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17074
en
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... _opge.html

Lees het even ,en contacteer misschien de Politie ,eventueel Heerlen zelf?
Ik wil uiteraard geen valse hoop geven ,maar het is toch iets.
Man ,dat zou een Kerst zijn ,mocht je uw moto terugvinden.
succes.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

inderdaad dit zou wel eens een stevige doorbraak kunnen betekenen

hopend op een goede afloop voor alle gedupeerde
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Eindelijk is de bende opgepakt, hopelijk kunnen we terug met een gerust hart in Maasmechelen, Genk en omstreken rondtoeren :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
BMW LIEFHEBBER

positief nieuws(heb deze mail deze morgen doorgestuurd gekre

Bericht door BMW LIEFHEBBER »

Positief nieuws!!

Deze morgen om 5 uur hoorde ik op het nieuws ,
een positief bericht !

In Nederlands Limburg is een Bende motordieven opgerold die zich op grote schaal bezig hielden met zware moto's te stelen
het zou om 1.500 motoren gaan in de streek van Nederlands en Belgich limburg en ook in Duitsland.....
Het gaat om een geraamd bedrag van 12,5 miljoen €urootjes, de motoren kregen hier in ons land een ander chassisnummer en werden dan verkocht !

er zijn 50 motoren al in beslag genomen
12 verdachten personen opgepakt ,
ook 2 Belgen die die moto' verkochten !
jakke

Re: positief nieuws(heb deze mail deze morgen doorgestuurd g

Bericht door jakke »

BMW LIEFHEBBER schreef:Positief nieuws!!
Deze morgen om 5 uur hoorde ik op het nieuws ,
een positief bericht !
In Nederlands Limburg is een Bende motordieven opgerold die zich op grote schaal bezig hielden met zware moto's te stelen
het zou om 1.500 motoren gaan in de streek van Nederlands en Belgich limburg en ook in Duitsland.....
Het gaat om een geraamd bedrag van 12,5 miljoen €urootjes, de motoren kregen hier in ons land een ander chassisnummer en werden dan verkocht !
er zijn 50 motoren al in beslag genomen
12 verdachten personen opgepakt ,
ook 2 Belgen die die moto' verkochten !
:twisted: :twisted: :twisted: JOEPI !!! :twisted: :twisted: :twisted:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
harieke

dievenbende opgerold

Bericht door harieke »

Yes, het geeft weer wat hoop...

Ik heb ondertussen contact opgenomen met de politie van Heusden-Zolder waar het proces-verbaal werd opgemaakt. Die raden mij aan contact op te nemen met de politie in Heerlen. Zij kunnen dat blijkbaar niet ... Enfin, Dat ga is straks proberen ... ik hou jullie op de hoogte

groetjes

PS : wel laat maar toch : prettige kerstdagen en een gelukkig, gezond, diefstal- en ongevalvrij 2007 !!!
harieke

ijdele hoop

Bericht door harieke »

Zonet eindelijk bericht gehad van de Politie in Heerlen. Geen spoor van mijn motor te vinden... het was dus ijdele hoop. :cry:
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Dat was spijtig genoeg een beetje te verwachten, zulke bendes zijn goed georganiseerd en die 1500 zullen niet allemaal meer op te sporen zijn.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie