....Bijkomend vraagje inzake diefstal in het algemeen: een schijfremslot, bied dat enige oplossing? Het is compact, gemakkelijk weg te bergen maar ok wel wa zwaar (als je het in je jaszak steekt). ...
voor wie het kan "helpen":
Schijfremslot meenemen, is op mijn R1100RT geen enkel probleem.
Ik draag dit niet,het hangt of aan de schijf ,of aan een beugeltje.
Ik gebruik een Abus Granit Victory 39 .
De beugel is een SH39 . zie web bv: abus.de
Klik op het beeld van montagebeugel SH39.
Op mijn 11RT, achter je linker onderbeen, zit een paneel,met een gat waar
een 12 volt stekker gemonteerd aan de kader.Op die plaats heb ik bijkomend dat beugeltje SH39 gemonteerd.Het slot zit net "in" het gat van dat deksel ,horizontaal gemonteerd.
Heel goed bereikbaar,moet me enkel iets bukken ,om het aan de schijf te hangen en later terug in het beugeltje VOOR ik start/vertrek.
btw:nog nooit vergeten te demonteren van de schijf.(tot nu toe)
Ik heb geen gekleurd extra spiraal-kabeltje nodig:(wat moet ik nu met een spiraaltje

)
Mijn sleutels (moto/locks/huis/garage) hangen vast in een "portemonnaie" (?of hoe noemt dat) .De sleutels die ik MOET gebruiken hangen UIT de sleutelhanger.
Motosleutel hangt altijd eruit ,die heb ik altijd nodig.
Dus ,startsleutel altijd uit.Bij stop ,heb ik de Abus sleutel voor schijfrem nodig->>uit de beugel hangen,beugel terug toe met knippers ,slot monteren.Uit de beugel hangen nu startsleutel en Abus sleutel (en eventueel nog de sleutel van het kryptonite beugelslot (rond achterwiel of in de koffer).Portemonnaie in mijn broekzak of aan broeksriem ,of thuis in de kast.
Ik vertrek:wat zie ik? DRIE sleutels hangen buiten de portemonnaie:Abus-rem,Kryptonite-beugel;startsleutel.Ik demonteer beide sloten,berg slotenweg ,open de portemannai,alle sleutels erin ,behalve startsleutel.Sleutel in contact,STUURslot ontegrendelen,starten.Rijden maar.
Is weer ingewikkeld/lang neer te schrijven,in de praktijk heel handig en simpel.De regel/gewoonte is:alle NODIGE sleutel uit de portemonnai laten hangen.
Verleden week nog getankt op "rare" plaats met teveel volk naar mijn goesting.Stuurslot en schijfremslot zijn zo gesloten,dan binnen betalen.Terug aan de moto zie ik twee sleutels;schijfrem en contactsleutel/stuurslot.Geen probleem. "Schöne Lösung " of zoiets,zei een duitser onlangs aan de benzinepomp.Die zag dat ik eigenlijk geen extra tijd nodig had om de schijfrem te sluiten en omgekeerd.
Hij ging dat ook zo "maken" op zijn RS.
Rond de portemonnai zelf heb een velcro vastgemaakt.Met die velcro hang ik die portemonnai tegen de koppelings- en choke-kabel tijdens het rijden.Niets krast op de kroonplaat.
Motosleutel hangt altijd eruit ,die heb ik altijd nodig:Stuurslot altijd op ,en ik wil ook wel starten ,daarna.