Ik denk eraan mij een van de volgende maanden mijn eerste motor aan te schaffen, als bezetene van alleen al het geluid van de boxer wil ik natuurlijk zo eentje. Vandaar dat de vragen beginnen boven te komen: een GS is natuurlijk mijn eerste keuze, zeker als ik al die posts van jullie lees.
 Ik twijfel eigenlijk met de vraag of een GS wel geschikt is als opstapper, ik had eerst gedacht aan r1100r of r1150r, om na tijdje dan op GS over te stappen, maar als je dan naar gewicht kijkt in vgl met GS zijn deze eigenlijk niet zoveel lichter...vandaar kwam dan maar mijn bedenking om direct voor een GS te gaan. Het zou in eerste instantie voor r1100gs of r1150GS zijn, wegens 1200 nog dure prijzen, hoewel hij toch zo'n 25 kg lichter is en dus waarschijnlijk makkelijker te beheersen voor een opstapper, of vergis ik mij hierin?
 Ik twijfel eigenlijk met de vraag of een GS wel geschikt is als opstapper, ik had eerst gedacht aan r1100r of r1150r, om na tijdje dan op GS over te stappen, maar als je dan naar gewicht kijkt in vgl met GS zijn deze eigenlijk niet zoveel lichter...vandaar kwam dan maar mijn bedenking om direct voor een GS te gaan. Het zou in eerste instantie voor r1100gs of r1150GS zijn, wegens 1200 nog dure prijzen, hoewel hij toch zo'n 25 kg lichter is en dus waarschijnlijk makkelijker te beheersen voor een opstapper, of vergis ik mij hierin?Mijn "kennis" van het motorijden beperkt zich tot f650GS (rijschool), ik moet wel zeggen dat ik zo'n jaar of 5 geleden wel nog beetje met cross-moto's "gespeeld" heb, wel de lichtere moto's 125cc a 250cc, en, gezien het niet mijn moto's waren dan ook weer niet zo veel...
Zijn er onder jullie die direct met een GS de wereld der motor zijn "binnengewandeld" of hadden jullie al ervaring met andere types? Zo ja, zouden jullie het opnieuw doen? Wat denken jullie? Is het moeilijker dan het bv. r1150r door hogere zwaartepunt?
Thanks N M

, niet persoonlijk bedoeld maar meer in algemene zin. Het blijven wel basisvaardigheden
 , niet persoonlijk bedoeld maar meer in algemene zin. Het blijven wel basisvaardigheden