Verhoog scherm op K1200GT model 2006

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Daniel Tempelaere

Verhoog scherm op K1200GT model 2006

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ik hoor zowel positieve als negatieve ervaringen over de oplossing van touratech.

http://users.skynet.be/foxengrizzly/Scr ... ratech.jpg

Wie heeft hiermee ervaring?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Héél positieve ervaringen.........................op m'n GS :D

Ik denk dat op ne moto van bijna 18000€ wel een schermpje op maat ofzo op mag, anders trek 't op niets meer, op een GS kan dat geen kwaad, da's toch een opvolging van abstracte lijnen :wink:

Nog ff geduld, de aftermarket schermkes zullen wel gaan komen, anderzijds, het de GT ook al kunnen testrijden, en was verwonderd over de slechte windgeleiding van 't ori. scherm, in welke stand en aan welke snelheid dan ook, dus kan wel verstaan dat ge een oplossing zoekt :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Hallo Daniel,

Rij nu met nen gt als vervangmotor en het eerste wat mij opviel dat er wel een hoger schermke zou opmogen anders vlotte motor

t'is wel wa anders als mijnen lt

pascal van bij vandemoortele
tot zaterdag
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

nedje schreef:Hallo Daniel,

Rij nu met nen gt als vervangmotor en het eerste wat mij opviel dat er wel een hoger schermke zou opmogen anders vlotte motor

t'is wel wa anders als mijnen lt

pascal van bij vandemoortele
tot zaterdag
Wat is de hoogte van dat scherm? 57 of 63 cm? Ik heb met beide ruiten gereden en merkte dat het standaard scherm te kort was, maar het hoge scherm goede bescherming gaf (geen hinderlijke turbulenties).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Daniel Tempelaere

Dit is nochtans reeds het verhoogde scherm reeds en rij op de laagste zadelstand en stuur zo laag mogelijk. Maar rijden zonder oordoppen is niet mogelijk (ook op RT had ik problemen) en vanaf 80 km/h zowat klapt je helm toe. Over meer wind en meer regen op je body, daar heb ik geen probleem mee, er staat genoeg positiefs van de GT tegenover, als ik het lawaai maar kan verminderen.

Pascal....moet ik je overmorgen dan aanspreken met Nedje :oops: ??
Christophe VS

System 5 helm

Bericht door Christophe VS »

Hoi Daniel,

Ik rij met een standaard scherm en heb een system 5 helm aangeschaft, omdat die zo geluidsarm werkt. Maar ik heb die moeten opzij leggen: teveel lawaai, veel meer dan mijn gewone shoei helm.
Er treedt bij de system 5 namelijk een soort resonantie op, die na een poosje erg begint te storen. Bij de Shoei is dat merkelijk minder, maar die maakt dan iets meer 'lawaai'.
Dus ben ik van plan dat verhoogde scherm te installeren: maar van BMW origineel :?:

Groetjes,
Christophe
Distinguished member of the ratrace.
K-lover

Bericht door K-lover »

eergisteren een testje gedaan
ik rij met een K1200RS en een verhoogd scherm van Wunderlich
op mijn hoofd staat een C2 van Shubert (enkel als ik moto rij hoor :D )

scherm op hoogste stand - geen wind maar wel voldoende lawaai doch ik kan makkelijk rijden zonder oordoppen

scherm op lage stand - geen geluid , zalig maar wel veel wind op schouders

greats

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Daniel Tempelaere

Ondertussen rij ik sinds enkele dagen rond met de scherm clip-on van Touratech:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geweldig enthousiast wordt ik er niet van, maar toch wel voldoende tevreden en zal het dus blijven gebruiken.
- Ik ben 1m80; zadel en stuur op zijn laagst. Heb de grotere BMW ruit.
- Ik kijk in de hoogste stand doorheen de clip-on, precies in 't midden.
- Bevestiging zit pardoes in 't gezichtsveld, al kijk ik er net boven, niet echt hinderlijk, maar toch liever niet.
- Helm klapt niet meer dicht aan 80 Km/h, maar wordt half dichtgeduwd aan 120 KM/h
- Kan zonder oordopen rijden, maar niet zonder toename lawaai natuurlijk. (voorheen pijn in de oren vanaf zo'n 160 Km/h)
- Kan met open helm rijden tot zo'n 120 km/h
- Kan met half open vizier rijden, getest tot 200km/h, wellicht sneller maar 't lawaai is dan wel weer nadrukkelijk aanwezig.
- Kan naar 't nieuwsbericht luisteren zonder stukken te missen tot zo'n 160 km/h.
- Turbulenties zijn verminderd, al blijf je behoorlijk wat wind vangen maar 't lawaai is duidelijk lager.
- Vandaag was er wel behoorlijk wat zijwind en vanf zo'n 160 Km/h staat het scherm behoorlijk te schudden.
- Al kijk ik door het scherm, toch geen vervormingen, wellicht omdat het ruitje volledig vlak is.
- Ergonomisch gezien kan ik het best missen.
- Is het zijn 90 Euro waard ?? Ja omdat ik momenteel niets beters heb.
Ik kijk dan ook uit naar het nog grotere scherm van LucS en zijn ervaringen. Hopelijk vinden we elkaar straks in Francorchamps. Als zijn scherm nog voldoend sexy is op de GT, dan doe ik hem na.
Daniel
Christophe VS

Bericht door Christophe VS »

Hoi Daniel,

Bedankt voor de foto's, die geven een duidelijk beeld.
Ook ik word er niet echt wild van. Vooral het bevestigingsstuk zit in de weg, dus denk ik niet dat ik voor deze optie kies. Toch bedankt.

Ik begrijp dat je bleutooth hebt in je helm ? Werkt dat prima ? Ik zou mijn system 5 helm hiervan willen voorzien (bij BMW zelf), voornamelijk om mijn gsm te kunnen beantwoorden. Wat denk je hiervan ?

Groetjes,

Christophe
Distinguished member of the ratrace.
Wingman

Bericht door Wingman »

Inderdaad, aerodynamisch niet zo best, dat windscherm van de nieuwe K12GT.
Zelf ben ik 1m85, rij nu met zadel op laagste stand en wacht nog op het verhoogde scherm van BMW om het zadel opnieuw te verhogen.
Niet te doen van het turbulentie-lawaai !
Nu had ik nog een spoiler (zwarte rubberen rand met dubbel profiel) liggen die ik op m'n K12RS geprobeerd had (zonder positief resultaat trouwens) en dacht : even proberen.
En ja hoor : dit is nu gewoon een andere moto ! :D
Met m'n Nolan Systeem helm open tot 160, met die of een gewone AGV helm met het vizier open (+ zonnebril) : perfect.
Met alles dicht : VEEL minder geluid. Enfin : nu is ie echt aangenaam.
Wilde nog wachten tot ik resultaat had met het hogere scherm maar reageer nu toch al op deze post.
Als er interesse voor moest zijn post ik wel een foto, (en ga op zoek naar waar ik dat vandaan haalde. Ik heb nog een stuk van zo'n halve meter liggen...).
Peter
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Altijd interesse in een foto.
Groet,
Erwin

-Wim-

Bericht door -Wim- »

Yep,

Fotootje graag.

Als alles goed gaat zal mijn GT morgen bij de dealer aankomen mét het verhoogde windscherm.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

-Wim- schreef:Yep,

Fotootje graag.

Als alles goed gaat zal mijn GT morgen bij de dealer aankomen mét het verhoogde windscherm.
Dat wordt slecht slapen vannacht :wink:
Groet,
Erwin

Wingman

Bericht door Wingman »

Na lang zoeken op het net, heb ik alvast de website gevonden waar ik die strip gekocht heb. Ze hebben er ook WingTips, die er alvast minder storend uitzien dan die van Daniel Tempelaere...
http://www.saeng.com/
Wingman

Bericht door Wingman »

Vergeten te zeggen dat de strip "Micro-Swirl Edging" noemt ! Echt de moeite.
Peter
Daniel Tempelaere

Gelijk heb je, die oplossing is inderdaad veel sexier dan die touratech van mij. Anderzijds lees ik bij de rubriek "toepassing op de K1200GT" een rating van....."Not recommended on stock shield due to backward flip...." en dit voor de Wing-Tip. Is die strip van jou dan werkelijk 'DE oplossing'??
Kunnen we dit even evalueren, ttz ik neem aan dat die zaken snel te verplaatsen zijn? Je kan gerust mijn touratech even lenen om je mening te kennen i.v.g met je "Micro-Swirl Edging"
Marc ERVINCK
Contacteer:

Bericht door Marc ERVINCK »

Daniel koop eens een K1200LT uw helmscherm zal dan niet meer toe klappen aan 80 km per uur :):):):)
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Maar dan wél met een verhoogd scherm :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Wingman

Bericht door Wingman »

OK , net enkele KM met het hoge BMW-scherm gereden.
Zadel terug in hoogste stand, turbulenties zijn nu vergelijkbaar met het lage scherm, laag zadel, MET Swirl strip. Nu kijk ik net over of net door het scherm, afhankelijk van de zithouding.
De sporty-look heeft wel een deuk gekregen...
Heb nog niet met de strip op het nieuwe scherm geprobeerd, doe ik deze avond nog. De zwarte rand zal dan wel veel storender zijn voor het zicht want ik kijk er maar net over.
(heb wat ICT problemen waardoor ik geen foto's kan posten, wordt aan gewerkt)
Peter
Wingman

Bericht door Wingman »

Alsnog enkele foto's (met mobieltje genomen) van de Swirl op het lage scherm.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

't Zal ongetwijfeld helpen, maar mooi is anders.
Groet,
Erwin

dolphin_b

schermpjes folie

Bericht door dolphin_b »

ik probeer net als iedereen de turbulentie de das om te doen.
K1200GT '06

met laag scherm , laagste stand : geen turbulenties , wel winddruk uiteraard
hoog scherm : eens boven de 120km/u turb......
ceebaileys mega scherm : 4inch breder, 3 hoger dan het "hoge scherm"
vanaf , jawel 140km/u tur......
Iets minder dan de hoogste stand doet ie het best en kijk je er mooi overheen
Nu goed je mag zo rap niet , maar ik ben ook de paus niet hé
Wel geeft de breedte meer "regenbescherming" , je blijft zo goed als droog

by the way : ik rij altijd met oordoppen met geluidsfilter zodat ik mijn intercom nog hoor ! een aanrader , tourer of racer :D
2006 K1200GT
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik denk dat deze oplossing nog maar sinds kort op de markt is: op het plaatje klikken Laminar Lip. Iemand hier al over gehoord of zelf ervaringen? :?:
Afbeelding

Ziet er niet slecht uit en ik denk dat deze minder zichtproblemen geeft als de Touratech. Kost volgens de site US$ 79,- excl. shipping.
Groet,
Erwin

andnowimhere

"opzetstuk"

Bericht door andnowimhere »

heren,

nieuw op dit forum, doch reeds zeer tevreden over het eerste gebruik, want het bood me reeds een oplossing voor mijn eerste probleem (hoop ik, en zal het zeer binnenkort weten ...)
1m91 op een K1200GT 2006, en al is het met de verhoogde ruit ... you know ...
Verhoogde schermen, ok, maar het staat echt niet op zo'n machine vind ik. Die Laminar lijkt me een goede oplossing, en heb net er zo een besteld (usd 115 incl verzendingskosten versus +/- 300 € voor een verhoogd scherm). Even afwachten hoe lang ie erover doet om hier te geraken, maar ik hou jullie op de hoogte van het resultaat !

Grtz !

Marc
K1200GT '06 ... beeeeestig goed !
Relax

Bericht door Relax »

Broer heeft er al paar jaar eentje op z'n FJR. Niet ontevreden, maar heeft toch liever scherm uit één stuk.
Wel ff opletten bij bevestigen dat het staat waar je het echt wil (niet te laag).
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie